top of page
Ara
  • adastraperaspera2

Kızıl Nehirler İnceleme|Jean-Christophe Grangé


Selamlar herkese! Burada yine bir Jean-Christophe Grangé kitabı üzerine konuşmak için toplandık. Yazarın okuyup da beğenmediğim bir kitabı olmadığı sır değil artık. Grangé’nin kalemi dokunsa bile birçok kitap harika olur gibi geliyor bana, inanılmaz beğendiğim, kitaplarını art arda okumaya kıyamadığım bir yazar. Kızıl Nehirler kitabının başkahramanının olduğu başka bir kitabının da olması, yazarın hafiften serileşme adımı atması da beni deli gibi heyecanlandırıyor. Son Av kitabını bir an önce okumak istesem de araya birkaç kitap sıkıştırmaya karar verdim.


Kızıl Nehirler size bir gerilim kitabının vermesi gereken her şeyi verebilir. Heyecan, korku, merak duygularını bir kitaptan alınabilecek en verimli şekilde alabileceğinizi düşünüyorum. Grangé’nin okuduğum tüm kitapları arasında bu kitabı ilk üçe sokabilirim.

Kitabın sanırım yüz sayfadan oluşan birinci kısmı gerilim açısından sizi tatmin etmeyebilir. Grangé deyince benim aklıma gelen ilk şey detay, bu birinci kısım da bence Grangé’nin herhangi bir kitabından daha detaylı bir giriş kısmı olmuş. Benim Grangé’de en sevdiğim şey detay olduğu için en çok da bu birinci kısmı okurken kitabı elimden bırakmak istemedim diyebilirim. Daha sonra zaten olaylar o kadar hızlı akıyor ki yakalamak için koştur koştur okumak isteyeceksiniz, en azından ben böyle okudum. Hikayeye giriş kısmının uzamasını sevmiyorsanız giriş kısmı sizi sıkabilir.


Bunun dışında, yine iki ayrı polis karakter var ve kitabın yarısından çoğunda apayrı gibi görünen iki olayı kovalıyorlar. Polislerden biri Niémans, bilinen, saygı duyulan fakat sınırları oldukça zorlayan bir polis, diğeri ise yetim, kirli bir geçmişe sahip ve Niémans’ı rol model almış Karim. İki polisin bir araya geldiği noktada zaten hikayenin sonuna yaklaşmış oluyoruz.


Hikayenin konusuna girmek istemiyorum, genelde içeriye girmeyi sevsem de bu kitapta bunu yapmak istemiyorum açıkçası. Ne yazsam inanılmaz bir spoiler olur. Dili üzerine ise şunları söyleyebilirim, standart Grangé dilinde yazılmış. Oldukça akıcı ve sade. Tamamen detaylara, korkuya, gerilime ve maceraya odaklanmış bir anlatı. Dikkatinizi hikayeden başka hiçbir şey çekmiyor, tadına doyamıyorsunuz. Ben bu kitaba bayıldım, bayıldım. Tüm Grangé severlerin de en sevdiği kitaplar arasına gireceğini çok rahatlıkla söyleyebilirim.


Kitabın Künyesi

Adı: Kızıl Nehirler

Yazar: Jean-Christophe Grangé, Tankut Gökçe (Çevirmen)

Baskı tarihi: Ocak 2016

Sayfa sayısı: 328

Format: Karton kapak

ISBN:9789759914615

Kitabın türü: Edebiyat, Korku-Gerilim, Macera-Aksiyon, Polisiye, Roman

Orijinal adı: Les Rivieres Pourpres

Yayınevi: Doğan Kitap

13 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Belgariad Serisi Ä°nceleme|David Eddings

“Hayali zaferlerde risk yoktur; konuşmanın iki tarafı da sizin hayallerinizden geliyorsa, düşmanla karşılaşmalarınız hep zaferle biter.“ Belgariad serisinin kitaplarını tek tek incelemek yerine toptan

bottom of page