top of page
  • adastraperaspera2

Eragon - Ejderha Süvarileri'nin Mirası (Miras Serisi #1) İnceleme| Christopher Paolini

Güncelleme tarihi: 30 Kas 2020



Merhaba herkese, nasılsınız? Umarım iyisinizdir, her şey güzel gidiyordur. Haftanız nasıl geçti? Bu ay neler okudunuz?


Bana eğer favori kitaplarımı soracak olursanız, tüm Tolkien kitapları derdim. Fantastik aşığı olduğum bir sır değil. Ejderha kitaplarına ise bayılıyorum ama herhangi bir ejderha kitabı değil, iyi kalpli, tatlı ejderhaları seviyorum, bu kitaptaki Saphira gibi ejderhaları seviyorum. Bugün zaten bol bol Eragon ve Saphira hakkında konuşacağız. Ben okurken Eragon’u o kadar çok kıskandım ki! Keşke benim de böyle harika bir ejderham olsa diye :/


Eragon, Miras Serisinin ilk kitabı. Bu kitapta bol bol büyü, macera, kahramanlar ve yaşadıkları düzende olağanüstü şeyler yapan bir çocuk ve ejderhaya şahit oluyoruz. Tabi ki ejderhanın ve bir süvarinin olduğu kitapta olağanüstü şeyler tabi ki olacak!

Ben ejderhalar ile ilgili bir şey gördüğümde, tamamen ona kapılıyorum. Bu kitabı, cahilliğimi üzülerek kabul ediyorum, kütüphanede geçenlerde fark ettim. Daha önce duymamış olmama rağmen, hakkında bir fikrim olmadan hemencik kaptım. Bir saniye bile düşünmedim.


Okumaya başladığımda, çok Tolkienvari geldiği için başlangıçta sıkıldığımı kabul etmem lazım. AMA sadece başlangıçta!! Evet, okudukça hala Tolkienvari ama eğlenceli, büyüsüne kapıldığım bir kitap haline geldi. Ki yazarın bu kitabı yaklaşık 17 yaşındayken yazmaya başladığını düşünürsek, gayet normal değil mi? Ben gerçekten çok etkilendim. Christopher hakkında bir şeyler diyecek olursam, ailesi tarafından evde eğitim görmüş ve daha çocukken kısa hikayeler ve şiirler yazmaya başlamış bile!


Bizim bu harika Eragon’u yazma maceramıza gelirsek, bu fikir on hayalini kurduğu bir şeymiş. Ve bu macerayı yazmak onun için bir hobi olarak başlamış, yayımlamak amacıyla değil. Tabi ailesinin yayınevi olması onun için büyük bir şans, belli ki. Ama şu an ülkemizde yayımlanan çoğu kitaba bakarsak, hele yaş küçüldükçe çok ilginç derecede vasat altı kitapların nasıl arttığını göz önüne alarak diyebilirim ki, 17 yaşında böyle bir evren kurmak, olağanüstü!

Bu kitabı yazarken birçok araştırma, okuma yapmış. Genç olsun veya olmasın, fantastik yazıp fantastiğin ilahı Tolkien’den etkilenmeyen kim var ki?


Bu kitabı okumak beni çoğu zaman heyecanlandırdı, Eragon ve Saphira ise beni tamamen aşk kuşu yaptı. İkisinin arasındaki sevgiyi cidden çok kıskandım. Lütfen benim de bir ejderham olabilir mi?!! Saphira gerçekten düşüncel, kibar ve sevgi dolu, tabi ki Eragon’a karşı. Bunun dışında o tam bir YIRTICI. Sevgi dolu olduğu kadar korkunç, düşünceli olduğu kadar dehşet verici. Ama ikisini okurken pamuk gibiyim, onların arasındaki sevgi bana sanki Saphira ile bulutların üzerinde uçuyormuşum hissi verecek kadar tatlıydı! Ba-yıl-dım!! Bunun hakkında saatlerce konuşabilirim. Ve Saphira’nın Arya’yı kıskanması dünyanın en tatlı ve komik şeyiydi, okuyanlar da bence böyle hissetmiştir. Değil mi? Aralarındaki koruyucu, umursayan, düşünceli sevgiyi daha fazla okumak istediğim için devam kitaplarını da okuyacağım. Okuyup inceledikçe alta link bırakırım, yeni gelenler için oradan takip etmesi daha kolay olur. Bu arada hoşgeldiniz!! Neyse, konudan sapmayalım, yeni kitapları okuyacağım, gerek kitap kapaklarından gerekse 2 yumurta daha olduğunu bildiğim için yeni ejderhalar olacağını biliyorum ve bunun için heyecanlıyım da. Bir ejderhadan hepsini tanıyamazsın ve Tövbekarlar’ın ejderhalarını düşünürsek belki hepsi benim Saphira’m gibi değildir, ama onları tanımak istiyorum, analiz edebilmek için. Fakat, söylemem lazım ki tek umursadığım şu an için Saphira. Onu okumak, büyümesini, aralarındaki ilişkinin gelişmesini görmek ve şahit olmak istiyorum. Eldest ile görüşeceğiz o yüzden.


Ve ayrıca itiraf etmem gerek ki Saphira’a aşık olma nedenlerimden biri de onun bu harika mavi rengi.


Adı: Eragon - Ejderha Süvarileri'nin Mirası

Yazar: Christopher Paolini, Zeliha Babayiğit (Çevirmen)

Baskı tarihi: Ekim 2004

Sayfa sayısı: 512

ISBN: 9789752105034

Yayınevi: Altın Kitaplar

38 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Belgariad Serisi İnceleme|David Eddings

“Hayali zaferlerde risk yoktur; konuşmanın iki tarafı da sizin hayallerinizden geliyorsa, düşmanla karşılaşmalarınız hep zaferle biter.“ Belgariad serisinin kitaplarını tek tek incelemek yerine toptan

bottom of page