top of page
  • adastraperaspera2

Sherlock Holmes Dörtlerin İmzası İnceleme | Sir Arthur Conan Doyle & Edginton & Culbard

Sherlock Holmes Dörtlerin İmzası



''İmkansızı elediğinizde, geriye kalan her ne kadar olasılıksız görünse de, gerçektir.''



Sir Arthur Conan Doyle (1859-1930), Sherlock Holmes’u veya taslak halindeyken ismi J. Sherrinford Holmes’u yaratırken Edinburgh Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden eski hocası Joseph Bell’den esinlendiğini itiraf etmiş, hatta Dr. Watson karakterini yaratırken onu baz almıştır. Bell ile kendi hayatında da yakın olan Dr. Doyle, kitabında kendisine de yer vermiştir. O yıllardan beri Holmes, büyüteciyle, (her ne kadar modernleşmiş filmlerinde olmasa da bu detay) kemanıyla ve yüzde yedilik çözeltisi ile birçok dedektiflik kitabına model olmuş, insanları etkilemiştir. Günümüzde hala filmleri çekilen Holmes, gerçek bir rol modeldir.



Dörtlerin imzası Doyle’un Holmes maceralarından ikincisi olmasıyla birlikte The Hound of Baskervilles’ten sonra en çok filme aktarılmış ikinci öyküsüdür. Doyle’un bu öyküsünü yazmasının sebebi ise, Lippincott’s Magazine yazı işleri müdürü ve Oscar Wilde ile yediği bir yemektir. Yazı işleri müdürü, yeni çıkacak bir süreli yayında düzenli olarak öykü yazdırmak istemişti, işte bu muhteşem eserin ortaya çıkışı da böyle oldu. Bu yemek, Wilde’ın eseri olan The Picture of Dorian Gray’in de çıkmasının sebebiymiş.



Ben romanı yerine çizgi romanını okudum bu eserin. Küçük kardeşimle yaşadığım yerin kütüphanesine gittiğimiz bir seferde şans eseri gördüm ve kardeşimin de ilgisini çekmesiyle ona okumam için kitabı ödünç almaya karar verdik. Ben de çizgi romanlardan çok zevk aldığım için, Dörtlerin İmzası’nı okurken oldukça eğlendik. Bir saat içerisinde kitabı bitirdik bitirmesine ama tekrar kütüphaneye gidene kadar birlikte birçok kez daha okuruz.



Çizgi romanları sevme nedenlerimden başlıcası, bana hem roman hem film tadı veriyor oluşu. Filmi okuyormuş gibi hissediyorum ve görsellerle süslenmiş tüm kitaplardan aşırı zevk alıyorum.



Dörtlerin İmzası çizgi romanı doğal olarak romana göre oldukça kısa bir versiyon olmasına rağmen bizi oldukça içine aldı. Okurken çok heyecanlandık; cümleler ve sayfalar akıp gitti. Aynı zamanda resimler de kitapla muhteşem uyum içerisindeydi, herhangi bir şekilde gözüme batan, dikkatimi dağıtan veya öyküden çekip alan bir şey yoktu. Yakın bir tarihte romanını da okumak istiyorum ama çizgi roman da tatmin ediciydi, genelde okuduğum kitapların yanında çizgi roman okumayı sevdiğim ve şu sıra Anna Karenina’yı okuduğum için beni oldukça eğlendiren çerezlik bir kitap olmasını sevdim.


Kitabın Künyesi:


Kitabın Adı: The Sign of the Four/Dörtlerin İmzası

Kitabın Yazarı: Sir Arthur Conan Doyle

Çizer: I.N.J. Culbard

Eser Uyarlaması: Ian Edginton

Sayfa Sayısı: 128

Yayınevi: NTV Yayınları, Aralık 2012, İstanbul

71 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Belgariad Serisi İnceleme|David Eddings

“Hayali zaferlerde risk yoktur; konuşmanın iki tarafı da sizin hayallerinizden geliyorsa, düşmanla karşılaşmalarınız hep zaferle biter.“ Belgariad serisinin kitaplarını tek tek incelemek yerine toptan

bottom of page